Het doel van SEO is om gebruikerstrajecten over websites heen te verbeteren en de mogelijkheid te vergroten dat ze converteren van prospects naar klanten door de zichtbaarheid in zoekopdrachten op verschillende apparaten en doelgroepen te vergroten. Een SEO-bureau is slechts een externe organisatie die deze taken namens je bedrijf uitvoert. Tijdens het onboarding proces moet een SEO-bureau proberen alles te weten te komen over je bedrijf. Je doelstellingen, middelen en lopende campagnes; al het eerdere SEO-werk dat je hebt gedaan, zowel intern als extern; de unieke problemen en de kennislacunes die je hebt. Deze informatie beïnvloedt de marketingstrategie die zij voor je bedrijf ontwerpen en uitvoeren. De voortdurende communicatie is gericht op het rapporteren van resultaten en het verfijnen van doelstellingen en strategieën om ervoor te zorgen dat ze zo relevant mogelijk zijn.
Hoe de doelstellingen van je bedrijf belangrijk zijn in SEOEen SEO-bureau zal een SEO-plan ontwikkelen met als doel om je doelen te bereiken op basis van de feiten en inzichten die vanuit jouw organisatie zijn verzameld. Afhankelijk van de reikwijdte en specifieke doelstellingen worden hierin geplande acties uitgewerkt. Als je een papieren exemplaar van de campagnestrategie hebt, kun je ernaar verwijzen terwijl de campagne vordert om ervoor te zorgen dat alle geplande acties en doelstellingen worden bereikt. Als een SEO-bureau weigert om hun marketingstrategie en -doelen te verstrekken, herinner hen er dan aan dat je ze moet zien voordat je begint te werken en ervoor betaald.
Je website optimaliserenZoekwoordonderzoek is een belangrijk onderdeel van SEO en kan een campagne maken of breken. Als je begrijpt hoe mensen daadwerkelijk naar producten en services zoeken, kun je je berichtgeving verbeteren en je kansen vergroten om in de juiste zoekopdrachten gevonden te worden. Als je SEO-bureau tijdens het onboardingproces niet naar trefwoorden vraagt, zorg er dan voor dat ze thema’s en termen gebruiken die relevant zijn voor de aankoopintentie van je prospects. Het herschrijven van paginatekst, blogmateriaal en andere sitekopieën om het SEO-vriendelijk te maken, maakt deel uit van SEO. Vroeger betekende dit dat er meer trefwoorden in de tekst moesten worden geplaatst; vandaag betekent het dat het gebruikersgerichter, natuurlijker en meer op vragen gebaseerd moet worden. Vermijd keyword stuffing en vraag hen waar ze naar zoeken in een goed geoptimaliseerde website voor het optimaliseren van je bezoekers. |
