TB Wonen
Image default
Industrie

Wat doet een co-packer?

De co-packer pakt je product en stopt het vervolgens in de verpakking. Ze sturen het naar je op nadat je het hebt ingepakt. Dit is anders dan een fabrikant omdat de fabrikant het product voor je maakt op basis van je recept of formule en het vervolgens naar je verzendt. Co-packing is een geweldige optie voor ondernemers die een markt voor hun producten hebben gevonden, maar niet de middelen hebben om ze zelf te verpakken of klaar zijn om de productie op te schalen. Co-packers kunnen zowel voor food als non-food producten worden ingezet. Zij zijn experts in hun vakgebied en helpen je met het uitzoeken hoe je je product het beste kunt verpakken. Ze doen uiteindelijk zo min mogelijk werk en geven je toch alles wat je nodig hebt voor een betaalbare prijs. Je moet het product nog steeds rechtstreeks naar je klant verzenden of afleveren als je product is verpakt door de co-packer.

Welke producten kunnen meeverpakt worden?

Co-packing vindt plaats met zowel food- als non-foodproducten. Het gebruik van een co-packer kan een goede optie zijn. Dit is zelfs de beste optie als je food of non-food artikelen produceert die verpakt moeten worden in blikken of zakjes. Je co-packer zorgt voor de juiste verpakkingsmaterialen voor je product en helpt je bij het ontwikkelen van een efficiënt proces dat je een voorsprong geeft op je concurrenten. Producten die koeling nodig hebben, passen meestal niet bij dit soort bedrijven. Voedselproducten moeten houdbaar zijn. Het kan zijn dat je een bestelling moet produceren die groot genoeg is om de relatie de moeite waard te maken en dit geldt voor elke co-packer.

Voordelen van co-packing

Het voordeel van co-packing is dat de bedrijven die deze service aanbieden zich zullen concentreren op de logistiek en details van verpakkingen, zodat jij je kunt concentreren op andere aspecten van je bedrijf. Zij hebben ervaring met verpakken en verzenden. Zo maak je gebruik van hun expertise en kennis. Je kunt je tijd besteden aan je sterke punten door gebruik te maken van hun capaciteiten. Hierdoor kun je meer tijd besteden aan het verkopen van je product of het opbouwen van je merk. Je kunt ook geld besparen omdat je niet investeert in de benodigde machines of ruimte om aan de productie-eisen te voldoen. Je hoeft geen voorraden in bulk te kopen of salarissen te betalen aan een verpakkingsteam. Je hoeft ook niet te investeren in verpakkingsmachines. Hierdoor kun je je concentreren op andere belangrijke aspecten van je bedrijf die veel meer tijd en moeite vergen.